Blog

Temperatura motora ne doseže idealne vrijednosti


Temperatura motora vrlo je važan parametar za njegov ispravan i kultiviran rad. Osim što smanjuje rizik od prekomjernog trenja nakon postizanja idealnih 80-90°C, čime štiti pokretne dijelove, također vraća vrijednost potrošnje goriva na normalu. Ponekad se, međutim, može dogoditi dase kazaljka ne zaustavi na traženim vrijednostima. Vožnja na preniskoj ili previsokoj radnoj temperaturi može biti vrlo opasna za motor. Gdje tražiti problem u slučaju promatranja sličnog neobičnog ponašanja?


Mogući rizici

 Indikator temperature rashladne tekućine na ploči s instrumentima prvi nas upozorava na pregrijavanje ili nedovoljno zagrijavanje motora. U slučaju da se ne postigne idealna radna temperatura, možemo primijetiti i lošiji rad motora, povezan s njegovom većom bukom pri radu.Prosječna potrošnja goriva veća je od uobičajene. Najveća opasnost u slučaju niske temperature motora je veće trošenje njegovih pokretnih dijelova zbog povećanog trenja. Povišena temperatura može se registrirati i na kontrolnojploči i o tome možemo govoriti kao o opasnijem slučaju za naš motor. Visoka temperatura dovodi do mogućih oštećenja klipova, ležajeva, ventila i drugih važnih komponenti jedinice. Definitivno nema pozitivan učinak na djelovanje motornog ulja pa motor može u kratkom vremenu zaribati.

 

 

Uzroci neispravne temperature motora

 Kao i svaki problem s vozilom, ni ovaj nema određenu definiciju i trebat će ga otkriti postupnom provjerom ispravnosti cjelokupnog rashladnog sustava. Najčešći uzroci uključuju neispravan ili zaglavljen termostat. Očituje se i visokim i niskim temperaturama motora, ovisno u kojemje položaju zaglavljen. Drugi mogući uzrok je nedostatak rashladne tekućine.Naravno, potrebno ju je nadopuniti, a idealno bi bilo i otkriti uzrok i mjesto njenog curenja. Nešto rjeđi problem je kvar ventilatora za hlađenje. Osobito seto može uočiti pri sporoj vožnji, kada se motor ne može hladiti strujanjem zraka kao inače, a čak ni uz povišenu temperaturu ne možete čuti kako pali.

 

Povećana temperatura motora također može biti uzrokovana nedostatkom motornog ulja. To za posljedicu ima veće trenje pokretnih dijelova,pa je potrebno odmah zaustaviti vozilo, dodati mazivo koje nedostaje i utvrditi moguće uzroke njegovog gubitka. Ako niti jedna od prethodnih točaka nije bila opravdanje za odstupanja od idealne temperature, bit će potrebno usredočiti se na opći problem rashladnog sustava. Pukotine, naslage prljavštine koji ometaju protok rashladne tekućine ili prozračivanje sustava uglavnom kod osobito starijih vozila.



 

 

 

Kako očistiti DPF filter?

 

Nastojanje da se vrijednost dimnih plinova koji izlaze iz ispušnih cijevi motornih vozila svede na što nižu razinu toliko je radikalna da često može imati negativan učinak...

 Pooštravanje emisijskih standarda ne samo u Europi sa sobom je donijelo niz godina razna revolucionarna rješenja. Nastojanje da se vrijednost dimnih plinova koji izlaze iz ispušnih cijevi motornih vozila svede na što nižu razinu toliko je radikalna da mnogo puta može negativno utjecati na cjelokupni vijek trajanja motora ili njegovih dodatnih komponenti. Za održavanje kondicije zahtijevaju rukovanje "u rukavicama", a svaka druga mogućnost je više ili manje štetna za njihovo daljnje funkcioniranje. DPF filter je prekrasan primjer za to. Godine 2010. postali su obavezna oprema svakog vozila s dizelskim motorom, a danas teško da ćete pronaći vozača koji bi se pozitivno izrazio o ovom dijelu.

 

Što je DPF filter?

 Diesel filter čestica radi kao i svaki drugi filter. Njegov je, međutim, usmjeren na filtraciju krutih čestica koje se nalaze u ispušnim plinovima. U utrobi DPF filtera nalazimo tzv. filterski uložak (neka vrsta sita koje hvata mikroskopske nečistoće), čija je površina prekrivena učinkovitim metalima. Logično, međutim, možemo zaključiti da na ovaj način ne može funkcionirati neograničeno jer bi s vremenom postala neprohodna. Dakle, kako funkcionira čišćenje i što učiniti u slučaju potpunog začepljenja?

 



DPF regeneracija

 Filter čestica može se sam čistiti, ali samo pod određenim uvjetima. Nakon što su kanali filtera začepljeni na 50-70%, senzor alarmira upravljačku jedinicu i ona započinje proces samočišćenja, odnosno regeneracije umjetnim povećanjem temperature ispušnih plinova. Filtarski element je time "pregorio" i može nastaviti svoj rad.

 

Kada nastaje problem s regeneracijom?

 Kao što je spomenuto, potrebni su odgovarajući uvjeti za početak regeneracije filtra čestica. To znači dovoljnu radnu temperaturu, idealan broj okretaja motora i iznad svega mirnu vožnju na dugim rutama. Zbog toga se ne preporuča koristiti vozilo opremljeno filtrom čestica samo na kratkim udaljenostima. Sve je više nečistoća zarobljeno u njegovim crijevima i možda je već prekasno za regeneraciju. Ni DPF nije besmrtna komponenta te mu na ovaj način samo smanjujemo ukupni vijek koji se ovisno o tipu procjenjuje na 80.000 do 200.000 kilometara.

 

Znakovi začepljenog DPF-a

 Prvo što nas upozorava na problem s filtrom čestica je upaljena narančasta lampica na kontrolnoj ploči. No, može signalizirati i početak regeneracije, pa ne treba odmah paničariti. Pravi problem postaje tek ako se kontrolna lampica ne ugasi ni nakon dužeg vremena ili se pali često i redovito. To znači komplikacije u procesu samočišćenja, pa je potpuno začepljenje filtera samo pitanje vremena.

 

Prevencija začepljenja DPF-a

 Mnogi čimbenici utječu na životni vijek i pravilan rad filtra čestica. Osnova je ispravna, redovita i uvijek potpuna regeneracija kroz samočišćenje. Iz tog razloga izbjegavajte vozilo s DPF-om ako ga koristite uglavnom za kratka putovanja. Drugi i ne manje važan čimbenik je korištenje ispravnog ili odgovarajućeg motornog ulja. Na tržištu su dostupna posebna motorna ulja, dizajnirana posebno za motore s filtrom čvrstih čestica, koja stvaraju minimalnu količinu pepela. I na kraju – napunite kvalitetnim gorivom. Dugotrajna uporaba goriva niže kvalitete može rezultirati povećanom proizvodnjom krutih čestica koje DPF mora uhvatiti. Kvalitetnom prevencijom možemo smatrati korištenje raznih dodatnih aditiva koji značajno pomažu samočišćenju.


DPF začepljen, što dalje?

 Postoji nekoliko opcija za rješavanje ovog problema. Prvi od njih je potpuna zamjena cijelog dijela. Iako se na prvi pogled čini da je to najlakši način, mnogi se vozači užasnu kada saznaju cijene novih filtera čestica. Ponekad je to više od 1000 €. Srećom, postoje rješenja. Takvo je npr. čišćenje u vidu demontaže, demontaže, paljenja, montaže i ponovne montaže. Međutim, ovaj proces može biti dugotrajan, a osim toga, nepravilno rukovanje može dovesti do potpunog propadanja komponente. Slično, filtar se također može čistiti ultrazvukom, raznim kemijskim otapalima itd. Međutim, treba imati na umu da se ovaj posao mora obavljati odgovorno kako bi se izbjegle daljnje skupe štete.


  • Mapa site-a

  • Autoclinic.hr © 2023 - NajReklama.sk - izrada web shopa